AVA – 580
ŁÓDŹ ŻAGLOWA SZKOLENIOWO – REKREACYJNA


AVA - 580 jest powiększoną i udoskonaloną wersją mniejszej łodzi AVA-450, która sprawdziła się praktycznie i została wyprodukowana w ilości kilkudziesięciu egzemplarzy na rynek krajowy i zagranicę przez naszą firmę. Autorami projektu obydwu łodzi jest doświadczone biuro Centkowski & Denert Design Studio z Gdańska, mające na koncie kilkadziesiąt udanych projektów jachtów żaglowych i motorowych.

Podczas projektowania łodzi główny nacisk położono na jej funkcjonalność, bezpieczeństwo, łatwość transportu, niezawodność i trwałość. AVA-580 to nowoczesna łódź żaglowa z laminatu poliestrowo szklanego, przeznaczona głównie do szkolenia w klubach żeglarskich, harcerskich drużynach wodnych, gminnych ośrodkach sportowych nad wodą. Dzięki możliwości rekreacyjnego żeglowania na niej BEZ UPRAWNIEŃ, doskonale nadaje się do ośrodków wypoczynkowych nad wodą, hoteli i wypożyczalni sprzętu pływającego nad jeziorami i na morskich plażach. Łódź dedykowana jest także dla posiadaczy domków letniskowych nad wodą, którym jachty kabinowe nie są potrzebne, a także dla żeglarzy, którzy urlopy spędzają na jachtach kabinowych, a do weekendowego żeglowania od maja do października potrzebują odkrytej, łatwej do transportu i obsługi łodzi rekreacyjnej. Łódź ma kategorię projektową CE – „C" co pozwala na żeglowanie przy sile wiatru do 6 stopni B i wysokości fali do 2 m, zarówno na wodach śródlądowych jak i morskich akwenach przybrzeżnych.

FUNKCJONALNOŚĆ - kadłub łodzi jest szeroki na dnie, co gwarantuje dobrą stateczność. Ma ukształtowane na dnie listwę kilową i stępki boczne, chroniące dno przy wyciąganiu łodzi na plażę lub brzeg. Komfort żeglowania i poczucie bezpieczeństwa daje funkcjonalny, zamknięty do rufy, samoodwadniający się kokpit dwupoziomowy z wygodnymi siedziskami burtowymi dla całej załogi. Wydatne balastowanie przy silniejszych wiatrach odbywa się z osłon burtowych kokpitu, ukształtowanych ergonomicznie i przy nogach wpiętych w pasy balastowe na dnie kokpitu. Dodatkowym elementem poprawiającym funkcjonalność kokpitu jest poprzeczna ławka dla osób nie lubiących balastować na burcie lub z ruchową niepełnosprawnością. W dziobie i na rufie kokpitu usytuowano funkcjonalne bagażniki ze szczelnymi pokrywami, a długość kokpitu pozwala na położenie na dnie bomu z nawiniętymi żaglami. Na pawęży ukształtowano uchwyt dla małego pomocniczego silnika elektrycznego lub spalinowego.

Aby umożliwić wożenie łodzi na przyczepce z położonym masztem, na dziobie i rufie ukształtowano gniazda dla położonego masztu, który z salingami i zapiętymi wantami może być bezpiecznie przewożony leżąc wzdłuż kadłuba.

BEZPIECZEŃSTWO - dzięki dwuskorupowemu kadłubowi i szczelnym bagażnikom: dziobowemu – 400 L i rufowemu -150 L łódź jest niezatapialna nawet po przebiciu skorupy kadłuba. Szeroki kadłub zapewnia stateczność, a pojemnik pływalnościowy na topie masztu dodatkowo zabezpiecza łódź przed wywrotką do góry dnem. Łódź po ewentualnej wywrotce pływa na burcie i daje się łatwo postawić przez załogę dzięki specjalnej lince na każdej z burt ukrytej pod kołnierzem kadłuba. Po postawieniu łodzi w kokpicie nie pozostaje woda i można kontynuować żeglowanie.

NIEZAWODNOŚĆ I TRWAŁOŚĆ - konstrukcja i wyposażenie łodzi są proste i niezawodne a laminatowe skorupy pokryte twardą warstwą wodoszczelnego żelkotu gwarantują estetykę i wieloletnią trwałość .Maszt, bom i opcjonalny wytyk genakera wykonane są z anodyzowanego aluminium, a osprzęt pokładowy i okucia ze stali nierdzewnej i tworzyw sztucznych. Żagle wykonane z tkaniny dacronowej i nylonu (genaker) przy właściwym przechowywaniu także zapewniają wieloletnią trwałość.


















Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem